logo  




  1. HOME
  2. SZKOŁA
    • Misja i wizja szkoły
    • Historia szkoły
    • Patron szkoły
    • Sztandar szkoły
    • Dyrekcja
    • Kadra
    • Pedagog
    • Dokumenty
    • Podręczniki
    • e-Dziennik
    • Bezpieczna Szkoła
    • Biblioteka
    • Sukcesy
    • Multimedia
  3. RODZICE
    • Rada Rodziców
    • Kalendarz 2025/26
    • Dzwonki
    • Stołówka
    • Higienistka
    • Stomatolog
    • 1,5% Podatku
    • Zdjęcia - Legitymacja
  4. UCZNIOWIE
    • Samorząd Uczniowski
    • SU-Nasze działania
    • Wolontariat
    • Konkursy
    • Zadania
  5. PROJEKTY
    • STARS
    • SIMPAL
    • Ruch i zdrowie
    • #SU-w-ak
    • Future4me
    • Montessori
    • FERS
    • Akademia Puchatka
    • Warsztaty naukowe
    • Mega Misja
    • Ogród z klasą
    • ZiS
    • SKS
    • Laboratorium Przyszłości
    • Trzymaj Formę
    • ERASMUS+
    • Inne
  6. ŚWIETLICA
    • Z życia świetlicy
    • Dokumenty
    • Archiwum Świetlicy 2019/20
  7. DSD
    • DSD SP39
    • DSD G7
  8. REKRUTACJA
    • Oferta 2025/26
    • Terminarz
    • ELEMENTO
  9. SOM
  10. KONTAKT
    • Adres
    • Mapa
    • Sekretariat
    • GSuite
    • RODO
    • Dostępność
    • Mapa strony
    • webmajster

  

REALIZACJA PROJEKTU W RAMACH UNIJNEGO PROGRAMU




Kurs metodyczny - projekt "Sztuka dialogu"


   Na przełomie czerwca i lipca 2025r. trójka nauczycieli naszej szkoły wyjechała na zagraniczny kurs metodyczny na Teneryfę. Kurs odbył się w ramach projektu „ Zagraniczna mobilność uczniów i kadry edukacji szkolnej” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027.

W ramach projektu pod tytułem: Sztuka dialogu – poznawanie zasad dobrej komunikacji i współpracy w zmieniających się realiach europejskich szkół, nauczyciele mieli możliwość uczestniczenia w zajęciach, które odbywały się w Centrum Edukacyjnym FU International Academy Tenerife, a temat kursu dotyczył inteligencji emocjonalnej i wykorzystania gier i zabaw na lekcjach. Dzięki udziałowi w projekcie nauczyciele mieli możliwość poznania nowych metod i technik nauczania, które na pewno wykorzystają w swojej pracy z uczniami. Mieli możliwość poszerzenia wiedzy w zakresie kulturowym i obyczajowym, co wynikało z faktu, że zajęcia dotyczyły nie tylko intensywnej nauki, ale licznych aktywności kulturalnych, dzięki którym można nabyć umiejętności komunikacyjne w językach obcych.

Udział nauczycieli w projekcie wpłynął zdecydowanie na zdobycie kompetencji społecznych i obywatelskich, takich jak: lepsze rozumienie zagadnień dotyczących zrównoważonego rozwoju, demokracji, równości… Dzięki projektowi nauczyciele nabyli umiejętności współpracy w środowisku międzynarodowym, poznali nauczycieli z europejskich krajów oraz zdobyli umiejętności posługiwania się językiem obcym. Cele programu kursu zostały w całości zrealizowane.

Ola, Gosia i Małgosia


Obserwacja pracy (job shadowing) - Grecja


    W dniach od 28 kwietnia do 2 maja 2025 cztery nauczycielki Szkoły Podstawowej Nr 39 uczestniczyły w wyjeździe edukacyjnym w ramach projektu finansowanego przez Unię Europejską „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”. W trakcie działania o nazwie „job shadowing” (obserwacja pracy w instytucji zajmującej się edukacją), przedstawicielki naszej szkoły obserwowały pracę swoich greckich koleżanek i kolegów z Gimnazjum nr 6 w Katerini w Grecji oraz poznawały specyfikę tamtejszej placówki. Dwa lata temu ta sama grecka szkoła obserwowała naszą szkołę :)

    Zgodnie z głównymi założeniami projektu „Sztuka dialogu – poznawanie zasad dobrej komunikacji i współpracy w zmieniających się realiach europejskich szkół” uczestniczki mobilności rozwijały swoje umiejętności językowe w kontaktach z kadrą greckiego gimnazjum. Wymieniły się doświadczeniami na temat pracy w wielokulturowej szkole i klasie. Zdobyły praktyczną wiedzę na temat rozwiązywania problemów w klasach z dzieckiem uchodźczym czy imigrantem. Pobyt w greckiej szkole dał też możliwość wymiany informacji nt. systemu edukacji w Polsce i Grecji.

    Nauczycielki promowały SP39, Kraków i Polskę poprzez przedstawienie prezentacji w czasie lekcji w Gimnazjum nr 6. Uczestniczki projektu wzbogaciły swój pobyt w Katerini o wyjazdy edukacyjne do Dion w masywie Olimpu i do greckich monastyrów zwanych Meteorami. Na Radzie Pedagogicznej nauczycielki podzieliły się zdobytą wiedzą z gronem pedagogicznym.



„Job shadowing w Pafos na Cyprze”


    Na początku maja tego roku , cztery nauczycielki naszej szkoły w ramach projektu „Sztuka dialogu – poznawanie zasad dobrej komunikacji i współpracy w zmieniających się realiach europejskich szkół” brały udział w tygodniowym wyjeździe na Cypr. Wyjazd ten współfinansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.

    Uczestniczki wyjazdu obserwowały pracę w szkole Dimotico Scholeio Geroskipou A w Pafos. Codziennie mogły obserwować prace nauczycieli na różnych lekcjach m.in. języka greckiego, języka angielskiego, plastyki, muzyki czy zajęć indywidualnych. Brały również udział w szkolnej wycieczce i w edukacyjnym przedstawieniu teatralnym na terenie szkoły. Cennym doświadczeniem były spotkania i rozmowy z nauczycielami oraz z dziećmi w klasach. Uczestniczki wyjazdu miały również możliwość zwiedzania szkoły i przyjrzenia się podręcznikom szkolnym. Poznanie funkcjonowania szkoły, jej wielokulturowości był niezwykle bogatym doświadczeniem i poszerzeniem horyzontów.

    Czas w szkole w Pafos zaowocował wieloma przemyśleniami, którymi nauczycielki po przyjeździe chętnie podzieliły się z naszym gronem pedagogicznym. Częścią wyjazdu było również poznanie historii i kultury Cypru poprzez zwiedzanie muzeów oraz pięknych walorów krajoznawczych wyspy.

M.D.


Szkolenie - "Intercultural Education"


    W dniach 24 kwietnia - 2 maja nauczycielki angielskiego z naszej szkoły uczestniczyły w szkoleniu Intercultural Education. The Answer to Cultural Diversity in the Classroom w Limassol na Cyprze. Celem szkolenia było poznanie metod i technik pracy z uczniami różnych kultur i narodowości w klasie. Szkolenie składało się z wykładów, dyskusji oraz aktywizujących zadań grupowych. Uczestniczki zyskały nowe doświadczenia, nawiązały kontakty z nauczycielami m.in. z Hiszpaniii oraz Niemiec, miały szansę rozwinąć umiejętności językowe i zaprezentować naszą szkołę. Częścią wyjazdu były również wycieczki krajoznawcze, podczas których była szansa zwiedzić Cypr oraz poznać jego kulturę. Nauczycielki chętnie podzieliły się zdobytą wiedzą z gronem pedagogicznym.

K.N.


Kurs językowy na Malcie


    W wyspiarskim kraju, którego powierzchnia porównywalna jest z wielkością naszego pięknego Krakowa, gdzie słońce przez 300 dni w roku rozpieszcza mieszkańców i turystów, dane nam było uczestniczyć w dwutygodniowym, intensywnym kursie języka angielskiego. Placówka Malta Lingua, mieszcząca się w miejscowości St. Julian’s, cieszy się coraz większym zainteresowaniem Polaków chcących doskonalić swoje umiejętności językowe. Mimo to pozostaje instytucją międzynarodową, goszczącą w swoich murach przedstawicieli wielu narodowości – nie tylko europejskich.

    Wielokulturowość kursantów sprzyja nauce języka oraz przyczynia się do integracji, wymiany doświadczeń i rozwoju kompetencji komunikacyjnych. Zajęcia w szkole organizowane są w trybie dwuzmianowym: przedpołudniowym i popołudniowym. Uczestnicząc w kursie intensywnym, każdego dnia kursant poświęca na naukę języka 5 godzin. Lektorzy, w większości native speakerzy, stosują metody, które wspierają proces uczenia się w przyjaznej atmosferze. Kurs na Malcie to także okazja do odkrywania kultury tego kraju. Szkoła organizuje wycieczki z przewodnikami po interesujących, zabytkowych miejscowościach, łącząc przyjemne z pożytecznym.

    Uważam, że udział w programie FERS działającym na zasadach programu Erasmus+ dla nauczycieli umożliwia kadrze rozwój różnorodnych kompetencji społecznych i komunikacyjnych, które z powodzeniem można wykorzystać w pracy w edukacji.

Serdecznie dziękujemy pani Gosi K. za koordynowanie projektu.

K.C.